Santiago de Compostela acoge el foro de análisis del papel de las peregrinaciones como vía de evangelización

Un total de 250 personas de 74 países de los cinco continentes se han inscrito ya para participar en el II Congreso Mundial de Pastoral de Peregrinaciones y Santuarios, que acogerá Santiago de Compostela entre los días 27 y 30 de septiembre con el objetivo de analizar el papel de las peregrinaciones como "vía de evangelización" y ofrecer "respuestas". Así lo ha explicado el subsecretario del Pontificio Consejo para la Pastoral de los Emigrantes e Itinerantes, Grabriele Bentoglio, en la presentación de un evento "significativo" que "coincidirá" con la celebración del Año Santo compostelano.

El II Congreso, que se celebra en Santiago 18 años después de que la primera edición tuviese lugar en Roma, contará con la participación de 250 personas relacionadas con el ámbito de la atención pastoral a las peregrinaciones y los santuarios, como obispos, sacerdotes, rectores de santuarios, miembros de asociaciones eclesiales y agencias que organizan peregrinaciones.

El congreso, bajo el lema Y entró para quedarse con ellos, comenzará el 27 de septiembre con un encuentro en Santiago y una visita a la ciudad, así como una eucaristía en la Catedral. A partir de ese día los encuentros se celebrarán en el Palacio de Congresos, donde tendrán lugar varias ponencias y mesas redondas como Experiencias de acogida, Diversidad y colaboración en la acogida, La peregrinación hacia el santuario, El papel de los medios de comunicación o El retorno, así como grupos de trabajo y una asamblea general conclusiva el jueves día 30.

El programa se desarrollará a un "ritmo muy intenso", ha explicado Bentoglio, y contará con la participación de personas de 16 países africanos, 15 asiáticos, 20 americanos, 22 europeos y uno de Oceanía, que tratarán la peregrinación a los santuarios más conocidos internacionalmente. Además, se tratará la peregrinación en el contexto de las Iglesias Ortodoxas y de la Comunión Anglicana y se contará con testimonios de delegados procedentes de zonas donde perduran conflictos armados, como el auxiliar de Bagdag (Irak) o el rector del santuario de Gikungo, en Burundi.

Entre los principales objetivos del congreso, Bentoglio ha destacado el "deseo de ofrecer útiles herramientas que puedan ser de inspiración para los países emergentes" y "animar a los países que sufren por falta de libertad". "En todo caso, el objetivo prioritario del Congreso consiste en acrecentar la toma de conciencia de que la peregrinación es un gran recurso de fe y de cultura y que, por consiguiente, merece la pena mejorar sin cesar las estructuras de acogida y ofrecer medios oportunos para la asistencia pastoral de cuantos se acercan al lugar de fe", ha señalado el subsecretario.

El arzobispo de Santiago, Julián Barrio Barrio, ha destacado el papel de Santiago como "referencia espiritual en todo el mundo" este año y ha asegurado que el congreso pretende "dar respuesta" a las personas que llegan a los santuarios de peregrinación "en una actitud de búsqueda".

Tanto el alcalde de Santiago, Xosé Sánchez Bugallo, como la secretaria xeral para o Turismo, Carmen Pardo, que participaron en la presentación, destacaron la importancia del turismo religioso en Galicia, del papel del Camino y de Santiago como "punto de encuentro de diferentes culturas".

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

A secretaria xeral para o Turismo, Mª Carmen Pardo López, presentou en Santiago o II Congreso Mundial de Pastoral de Peregrinacións e Santuarios, promovido polo Pontificio Consello para a Pastoral dos Emigrantes e Itinerantes e o Arcebispado de Santiago, un congreso que se celebrará no Palacio de Congresos e Exposicións de Santiago do 27 ao 30 de setembro e do que dixo “deixará unha pegada indeleble na nosa historia xacobea”.

A secretaria xeral, que estivo acompañada polo arcebispo de Santiago, Xulián Barrio, o subsecretario do Pontificio Consello de Pastoral dos Emigrantes e Itinerantes, Gabriele F. Bentoglio, e o alcalde de Santiago, X.A. Sánchez Bugallo, afirmou que “coñecer Santiago de Compostela e formar parte deste Ano Santo supón facelo pola porta de entrada espiritual de e a Galicia”. Pardo López asegurou tamén que a celebración da segunda edición deste congreso mundial que acolle a capital de Galicia, tras 18 anos da primeira edición celebrada en Roma, “unha cidade á que tamén estamos unidos por amor e historia”, “servirá de guía para as futuras xeracións”.

Segundo a secretaria xeral, a presenza de arredor de 300 congresistas chegados de máis de 70 países de todo o mundo “supón un garante para a difusión do Ano Santo, tanto dentro como fóra das nosas fronteiras”. Nese sentido, aludiu á importancia do turismo de congresos para unha cidade como Santiago, que propicia “a posta en común de experiencias entre persoas e culturas diferentes”. Segundo Pardo López, este encontro será, a escasos meses do remate do ano, un dos máis destacados, por todo o que significa: “o Camiño, coas suas diferentes etapas, como paradigma de fe e de solidariedade, e polo escenario onde se celebra”, aseverou, “o mesmo que dentro dunhas semanas acollerá por primeira vez a visita do Papa Benedicto XVI”.

Mª Carmen Pardo recordou que o Camiño de Santiago, catalogado pola Unesco como Ben Patrimonio da Humanidade, é o principal produto turístico galego, polo que “apostar por el e nel é investir en promoción das súas características, pero tamén dos seus valores, do seu potencial, da súa conservación”. Asi, a responsable de Turismo mencionou como algúns dos exemplos máis destacados do apoio da Xunta de Galicia o Plan Corrector dos Camiños de Santiago, o Plan de Restauración e Posta en Valor destes, a primeira área de rehabilitación do Camiño creada na comunidade, así como a promoción “nos máis variados escenarios e aos máis variados públicos”.

Por último, a secretaria xeral aludiu ao repunte do número de compostelas, que xa supera as 206.000, como unha mostra do auxe do fenómeno xacobeo. “Os peregrinos son tamén o limiar de entrada a Galicia, unha comunidade que é punto final de Camiño pero que nos queremos transmitir como principio de tantas vivencias”, engadindo que se converten nos mellores embaixadores “capaces de que academos a meta que nos proxemos ao incio de acadar os 8 millóns de viaxeiros a Galicia”.
R.