El conselleiro de Cultura e Turismo defiende la gestión de los albergues y dice que dormir al aire libre es una aventura del Camino

El conselleiro de Cultura e Turismo, Roberto Varela, ha defendido la gestión de las plazas de los albergues que ha hecho la Xunta y ha considerado, ante las críticas por la falta de lugares para pasar la noche, que "la aventura forma parte del Camino" y dormir al aire libre es una de las "emociones" de esta experiencia. Preguntado acerca de las quejas de peregrinos por la falta de espacio en los albergues, Varela ha explicado que "se duplicaron las plazas" pero que el actual es un momento "de pico" de demanda, como es la semana del Apóstolo", y "puede ocurrir que incluso los albergues temporales no satisficiesen" las necesidades.

No obstante, el conselleiro de Turismo ha mostrado su deseo de que "la situación se limite a estos días de especial afluencia" y, asimismo, ha recordado el compromiso del Gobierno gallego de "hacer el mejor Xacobeo de la historia".

En relación a los datos de afluencia de peregrinos en la capital gallega en los últimos días, ha declarado que "las estadísticas hablan por sí solas" y ha resaltado que en el 2010 ha llegado a Santiago "el mayor número de visitantes de la década."

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O director xeral de Promoción e Difusión da Cultura, Francisco López, inaugurou na Facultade de Filoloxía da Universidade da Coruña o XLV Congreso Internacional da Asociación Europea de Profesores de Español, baixo o título ‘El Camino de Santiago: Encrucijada de lenguas y culturas’ no que destacou a aposta da Xunta de Galicia de “crecer na calidade creativa”.

Así mesmo, o director xeral lembrou a celebración neste ano Xacobeo 2010 do Ano do Libro e da Lectura e amosou a vontade da Consellería de Cultura e Turismo de progresar “na busca científica, na información divulgativa e na profesionalización dos sectores baseados na palabra”.

Francisco López destacou na inauguración do Congreso “o espírito das rotas de peregrinación guiadas por algo máis que o material e os seus avatares”, e cualificou a iniciativa como “unha aproximación ao mundo da palabra, do entendemento, da construción de algo común a través da verdadeira intelixencia”. Asemade, expresou o seu desexo de que as conferencias acaden “novas perspectivas e a confianza na cultura como o gran vehículo que transporta o benestar”.

O director xeral recoñeceu o traballo das “persoas que se dedican profesionalmente a darlle impulso e vixencia práctica ao coñecemento da lingua que nos une dentro do estado español e con toda a comunidade hispanofalante, que nos permite ter presenza no mundo desde a diversidade e a identidade”. Así mesmo, valorou o esforzo dos medios, editores, ilustradores e libreiros que acadaron “unha lingua de expresión e creación que se entende con todas as demais do planeta”.
R.