El presidente de la Xunta invita al Papa Benedicto XVI a visitar Santiago de Compostela

Nuñez Feijoó acudió al Vaticano junto el arzobispo de Santiago de Compostela, Julián Barrio, para presentar al Pontífice el Xacobeo 2010 y entregarle la primera medalla conmemorativa. El papa Benedicto XVI recibió en audiencia al presidente de la Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijoo, quien le subrayó la importancia que desde el punto de vista de la cristiandad y de Europa tiene el Año Santo Jacobeo 2010 y le invitó a visitar Santiago de Compostela. "Le hemos destacado la importancia del Año Santo, la importancia de Santiago de Compostela y del Camino de Santiago desde el punto de vista de la cristiandad y desde el punto de vista de Europa", dijo Feijoo tras el encuentro.

El presidente del gobierno autonómico gallego agregó que notó "una gran emoción" en el Papa cuando le entregaron una miniatura del botafumeiro existente en la catedral compostelana y una copia en gallego del Códice Calixtino, el manuscrito del siglo XII sobre las peregrinaciones a la tumba del Apóstol. "Vi que le interesaba", precisó Núñez Feijoo, que agregó que "espera y desea" que su visita al Vaticano "tenga buenos éxitos para Galicia" y tener "buenas noticias de la invitación que le hemos cursado para que visite España, Galicia y Santiago durante el Año Santo".

Preguntado si el Papa irá a Santiago, Núñez Feijoo dijo que "hay que esperar acontecimientos, ya que corresponde al Papa confirmar" el eventual viaje. "Nosotros simplemente le hemos trasladado el máximo interés que tenemos en verle en Santiago y me vuelvo muy satisfecho, ilusionado y esperanzado en poderle verle allí, la única ciudad santa, como Roma, que tiene la tumba de un Apóstol confirmada". Respecto a la posibilidad de que el Papa pueda ir a Santiago en noviembre, visto que para esa época no tiene previsto ningún viaje al extranjero, el político insistió en que él "no está autorizado ni para confirmar ni desmentir" un eventual viaje.

La visita al Vaticano coincidió en el tiempo con el primer aniversario de la victoria de Núñez Feijoo en las elecciones gallegas. El político dijo que se sentía muy orgulloso de poder celebrarla en el Vaticano y que tanto el 1 de marzo de 2009 como este de 2010 son dos fechas que jamás olvidará. El político gallego anunció que en mayo se inaugurará una exposición en el Vaticano sobre el Arzobispo Gélmirez, y que con la misma estará muy bien representado el Xacobeo 2010 en la capital italiana.

La exposición, señalaron a Efe fuentes vaticanas, se instalará en el Brazo de Carlo Magno, en un lateral de la plaza de San Pedro y no se descarta que sea inaugurada por el cardenal secretario de estado, Tarcisio Bertone.

La visita de Núñez Feijoo al Vaticano se enmarca, según dijeron a Efe fuentes diplomáticas españolas, en la que tradicionalmente han hecho los presidentes regionales gallegos al Vaticano para presentar al Pontífice el Año Santo Compostelano.
Las mismas fuentes señalaron que el anterior presidente gallego Manuel Fraga Iribarne estuvo en dos ocasiones en la Santa Sede para hacer lo propio ante Juan Pablo II. En los últimos meses desde diferentes sectores españoles se están realizando "insistentes presiones políticas" para que el Papa viaje este año a Santiago y a Barcelona, en este caso para que consagre el templo de la Sagrada Familia, aseguraron a Efe las mismas fuentes. El Vaticano, de momento, no contempla esos viajes, señalaron por su parte a Efe fuentes vaticanas. Hasta ahora los únicos viajes previstos para este año fuera de Italia son a Malta en abril, Portugal en mayo, Chipre en junio y Gran Bretaña en septiembre.

Aunque el Papa Ratzinger es un defensor a ultranza de la raíces cristianas de Europa y de lo que significó el Camino de Santiago y una visita a la ciudad gallega en este año jubilar le gustaría, las fuentes vaticanas lo descartaron ya que está previsto que viaje a Madrid el año que viene con motivo de la Jornada Mundial de la Juventud. Y es que serían dos viajes a un mismo país -España- en dos años consecutivos, algo no común en los viajes papales.
Según fuentes vaticanas y de la Iglesia española no se descarta que el año próximo, aprovechando la visita a Madrid, el Papa vaya también a Santiago de Compostela y a Barcelona.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, transmitiu ao Papa Benedicto XVI o “máximo interese” do pobo galego por que a Súa Santidade visite a nosa comunidade e especialmente Santiago de Compostela. Así o manifestou logo de ser recibido en audiencia no Vaticano polo sumo pontífice, a quen lle transmitiu o respecto “inmenso” que lle profesa Galicia e o compromiso “sen excepción” de todo o pobo galego co Ano Santo e con Santiago de Compostela.

En declaracións aos medios ao finalizar a audiencia, o titular do Goberno galego amosou o seu desexo de que “poidamos ter boas noticias” no tocante á invitación que lle foi cursada ao Papa de visitar España, Galicia e, concretamente, Santiago. “Simplemente o espero como galego e como presidente da Xunta”, puntualizou.

Segundo relatou, no encontro tivo oportunidade de trasladarlle ao pontífice a importancia que ten para Galicia e para toda España a celebración do Ano Santo compostelán, que non se repetirá ata o 2021; e de ratificar o significado deste evento e dos Camiños de Santiago desde o punto de vista da cristiandade e da construción de Europa.

Feijóo asegurou que “teremos que esperar acontecementos”, posto que, dixo, “esas noticias correspóndelle ao propio Papa e aos seus colaboradores inmediatos confirmala”. Non obstante, reiterou que lle transmitiu ao pontífice “o máximo interese” dos galegos e do seu Goberno por que visite Santiago.

“Correspóndelle ao Papa decidilas e é el o único que pode firmalas –insistiu-, e a min o único que me corresponde é sentirme moi orgulloso de ser galego e español e convidar o Papa ao Ano Santo”. O presidente recalcou que se vai “moi satisfeito, moi ilusionado e moi esperanzado” por poder ver ao Papa, nalgún momento, na capital de Galicia e “nunha das grandes capitais europeas como é Santiago de Compostela”.

O presidente da Xunta confesou sentir “unha emoción especial” cando entregou ao pontífice unha réplica en miniatura do botafumeiro da Catedral de Santiago que, segundo dixo, “coñecía perfectamente” e “foi a expresión máis clara e máis concreta” do desexo de que o auténtico batafumeiro poida funcionar algún día ás súas ordes. Tamén afirmou que obsequiou ao Santo Padre cun exemplar do Códice Calixtino en galego, e que o Papa se interesou polo idioma no que estaba escrito, que o presidente lle presentou como “un dos idiomas de España e o idioma propio de Galicia”.

O xefe do Goberno galego cualificou como “unha dobre honra” que nun día coma hoxe, cando se cumpre un ano da vitoria electoral, poida celebrar este aniversario na propia praza de San Pedro de Roma cunha audiencia con Benedicto XVI. “É unha honra, seguro inmerecida, e o azar quixo que non haxa mellor xeito de celebrar o primeiro ano dun goberno que poñendo a Galicia a disposición da Súa Santidade”, recoñeceu Feijóo.

E engadiu: “É algo que non esquecerei nunca, como nunca esquecerei a maioría absoluta do 1 de marzo de 2009 e que, un ano máis tarde, o 1 de marzo de 2010, o Santo Pai nos teña recibido e lle poidamos falar de Galicia e facerlle entrega dun marabilloso libro escrito en galego e unha miniatura do botafumeiro da Catedral de Santiago”. Neste punto, admitiu que “o único que queda” é que o Papa poda ver o auténtico.

Indicou que o Ano Santo estará representando en Roma a través dunha “magnífica” exposición” que se vai realizar sobre o Arcebispo Xelmírez en xuño, e que pasará, tamén, por París. Será, proseguiu, no marco dunha programación “especial” do Ano Santo e do Xacobeo 2010 que estará representado “de xeito específico e singular” nesta cidade cara o ao mes de xuño.

“O Papa puido confirmar o interese de toda Galicia e toda España por velo en Santiago en próximas datas, cando el considere oportuno”, insistiu Feijóo, para destacar que no 2010 e no 2011 Santiago “vai estar de gala”, e por iso a Xunta vai traballar non só con todo o que se está a facer neste ano senón para prever algunha programación “moi especial” para celebrar como se merece o 800 aniversario da consagración da Catedral de Santiago de Compostela.
R.